စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီးဌာနတြင္ လိုင္စင္ေလွ်ာက္ထားရာ၌ ဧည့္ႏုိင္ငံသားမ်ားကို ေလွ်ာက္ထားခြင့္ မျပဳျခင္းေၾကာင့္ ဧည့္ႏုိင္ငံသားသည္ ႏုိင္ငံသားကဲ့သို႕ အခြင့္အေရး တန္းတူ
မရဟူေသာ ယူဆခ်က္ ျဖစ္ေပၚလာပါသည္။
တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအရ ဧည့္ႏုိင္ငံသားသည္
ႏိုင္ငံသားကဲ့သို႕ အခြင့္အေရး ရႏုိင္သည္ဟူေသာ အသံ
မ်ားလည္း ထြက္ေပၚလွ်က္ရွိရာ အနာဂတ္တြင္ ဧည့္ႏိုင္ငံသားမ်ား ကားတင္သြင္းခြင့္ ရ၊ မရ ကားပြဲစားမ်ားႏွင့္ ကား show room ပိုင္ရွင္မ်ားကစိတ္၀င္စားစြာ ေစာင့္ၾကည့္လွ်က္ရွိေၾကာင္း
ေတြ ့ရွိရပါသည္။
Friday, August 24, 2012
Wednesday, August 22, 2012
(၉)ႀကိမ္ေျမာက္ တရုတ္ - အာဆီယံ ကုန္စည္ျပပြဲသို႕ ျမန္မာလုပ္ငန္းရွင္မ်ား စင္းလံုးငွား ေလယာဥ္ (၂)စီးျဖင့္သြားမည္

အျဖစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံက ပါ၀င္ ျပသမည္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ျပခန္းမ်ား ခန္းခန္းနားနား ေ၀ေ၀ဆာဆာ ခင္းက်င္းျပသရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း သိရွိရၿပီး၊ UMFCCI ၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ စည္းရံုးခဲ့ရာသြားေရာက္လိုသူ
ျမန္မာ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ေလ့လာလိုသူမ်ား အထူးမ်ား
ေသာေၾကာင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံမွ အထူးေလယာဥ္ တစ္စီးႏွင့္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ အထူးေလယာဥ္
တစ္စီး စုစုေပါင္း ေလယာဥ္ (၂)စီးကို စင္းလံုးငွားကာ သြားေရာက္ၾကမည္ျဖစ္ေၾကာင္း UMFCCI မွ သိရွိရပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရးအတြက္ ထိန္းညွိေပးမည့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ ဖြဲ႕စည္းသင့္
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရးအတြက္ လက္ရွိ
ရင္ဆိုင္ေနရေသာ အခက္အခဲမ်ားကို ညွိႏႈိင္း ေျဖရွင္းရန္ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေရး ဦးေဆာင္မႈေပးရန္။
ဌာနဆုိင္ရာမ်ားမွ ဘာသာရပ္ႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ကၽြမ္းက်င္
သူမ်ား၊ ျပင္ပမွ ပညာရွင္မ်ား လက္ေတြ႕စီးပြားေရး ေဆာင္ရြက္
နေသာလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ပါ၀င္စုဖြဲ႕လွ်က္ေလ့လာ သံုးသပ္မႈမ်ား
ျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့အေရး စိတ္၀င္
စားသူ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ အသံမ်ား ေပၚထြက္လွ်က္ရွိပါသည္။ အထူးသျဖင့္
- ကုန္သြယ္မႈ ျမွင့္တင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ေစ်းကြက္ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊
- ေမွာင္ခိုတားဆီးေရးကိစၥရပ္မ်ား
- ျမန္မာ့ပို႕ကုန္မ်ားအေပၚ ပိတ္ပင္တားဆီးထားေသာ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႕မႈ အပါအ၀င္ အဟန္႕အတားမ်ား၊ အတားအဆီးမ်ားကို ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးေတာင္းဆိုရန္ကိစၥရပ္မ်ား၊
- အေသးစား အလတ္စား စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား အမွန္တကယ္ ထိေရာက္စြာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကိစၥရပ္မ်ား၊
- ကုန္ေစ်းႏႈန္းတည္ျငိမ္ေရး ကိစၥရပ္မ်ား၊
- ကုန္သြယ္မႈ လွ်င္ျမန္ေခ်ာေမြေစေရးကိစၥရပ္မ်ား
ျပဳလုပ္ၿပီးရရွိလာေသာရလာဒ္မ်ားကိုတင္ျပလွ်က္အျမန္ျပဳျပင္ရမည့္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုျပဳျပင္ျခင္း၊ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ က႑အလိုက္၊ ဌာနအလိုက္ တာ၀န္ယူ စီမံေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း အျပဳသေဘာ ေဆြးေႏြးေ၀ဖန္မႈမ်ား
ျပဳလုပ္လွ်က္ရွိၾကပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ၄င္းလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ ထိန္းညွိေပး
မည့္ ေဆာင္ရြက္မႈတစ္ရပ္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း သံုးသပ္ခ်က္ကို ထပ္ဆင့္ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
Tuesday, August 21, 2012
စီးပြားေရးေ၀ါဟာရ
|
|||
|
ကုန္သြယ္ေရးတြင္ အမည္ပ်က္စာရင္း သြင္းထားသူမ်ား ပယ္ဖ်က္ျပီ
ကုန္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အမည္ပ်က္စာရင္း Black List ထည့္သြင္းသတ္မွတ္ထားသည့္
လူပုဂၢိဳလ္ (၂၁)ဦးအား အမည္ပ်က္စာရင္းထည့္သြင္းထားသည္မွာ သတ္မွတ္ႏွစ္ ကာလထက္ ေက်ာ္လြန္ေနျပီ ျဖစ္သျဖင့္ အမည္ပ်က္စာရင္းမွ ပယ္ဖ်က္လိုက္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ကုန္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ အမည္ပ်က္စာရင္း သတ္မွတ္ျခင္းမွာ စီးပြားေရးမသမာမႈမ်ား
ေဆာင္ရြက္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ျပစ္မႈအေပၚမူတည္၍ (၂)ႏွစ္မွ (၅)ႏွစ္ အထိ သတ္မွတ္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္မ်ားတြင္ လူမ်ားတိုးေ၀ွ ့ ေငြစာရင္းဖြင့္လွ်က္ရွိ
၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ျသဂုတ္လ ၂၁ ရက္ေန႕တြင္ အစိုးရဘဏ္မ်ား၌ တစ္ဦးခ်င္း ေမာ္ေတာ္ကား တင္သြင္းလိုသူမ်ား ၾကိတ္ၾကိတ္တိုး စည္ကားလွ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ထိုသို႕ စည္ကားရျခင္းမွာ
ျပင္ပ၌ ကား ၀ယ္ ေရာင္း မ်ားက ကားပါမစ္မ်ားကို ျသဂုတ္လ ကုန္အထိသာ ခြင့္ျပဳေတာ့မည္ဟု သတင္းလႊင့္ေနျခင္းေၾကာင့္ ကားတင္သြင္းခြင့္ေလွ်ာက္ထားရန္ လူမ်ားအမ်ားအျပား
လာေရာက္လွ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ ကားတင္သြင္းခြင့္ေလွ်ာက္ထားရာ၌ သန္းေခါင္းစာရင္း လိုအပ္ျခင္းႏွင့္ ဘဏ္ေငြစာရင္း ဖြင့္လွစ္ရာတြင္ လူကိုယ္တုိင္ လာပါေဆာင္ရြက္ရသည့္အတြက္ မသိနားမလည္သူမ်ားမွာ သန္းေခါင္စာရင္းတစ္ေစာင္လွ်င္ လူ(၂)ဦး၊ (၃)ဦးခန္႕ လိုက္ပါလာျခင္းတို႕ေၾကာင့္ ဤသို႕ ၾကိတ္ၾကိတ္တိုးစည္ကားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိရပါသည္။
စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီးဌာနမွ ကားပါမစ္မ်ားကို ျသဂုတ္လအထိသာ ခြင့္ျပဳမည္ဆိုျခင္းမွာ မဟုတ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
Sunday, August 19, 2012
ပင္လယ္အေကာက္ခြန္ဥပေဒပုဒ္မ (၂၄)အရ အပ္ႏွင္းထားေသာ အခြင့္အာဏမ်ားကို က်င့္သံုးလ်က္ အေကာက္ခြန္ ကင္းလြတ္ခြင့္ရွိေသာ ခရီးသည္ ကိုယ္သံုး၀န္စည္ပစၥည္းမ်ားအျဖစ္ ျပင္ဆင္သတ္မွတ္
ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားအတြက္ တရား၀င္ခြင့္ျပဳလိုက္ေသာ
ျပည္တြင္းသို႕ ယူေဆာင္လာႏုိင္သည့္ ပစၥည္းစာရင္းမ်ားကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၁၀ ရက္ ေန႕စြဲပါ အမိန္႕ေၾကာ္ျငာစာ အရ ေအာက္ပါအတုိင္း ျပင္ဆင္သတ္မွတ္လိုက္သည္
အာရွ ကုန္သြယ္မႈ ျမွင့္တင္ေရး ဖိုရမ္သို ့ျမန္မာနုိင္ငံမွ အဖြဲ႕၀င္ႏိုင္ငံအျဖစ္ ၀င္ေရာက္
အာရွ ေဒသရွိ
နုိင္ငံမ်ား၏
ကုန္သြယ္မႈ
ျမွင့္တင္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈဆုိင္ရာ
လူသားအရင္းအျမစ္
ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ပူးေပါင္းညွိႏႈိင္း စီစဥ္
ေဆာင္ရြက္ေပးလွ်က္ရွိသည့္
အာရွ ကုန္သြယ္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဖိုရမ္
Asia Trade
Promotion Forum (ATPF) သို႕ အဖြဲ႕၀င္ႏိုင္ငံအျဖစ္၀င္ေရာက္ရန္
ျမန္မာႏိုင္ငံက
ဆံုးျဖတ္လိုက္ေၾကာင္းႏွင့္ အနာဂတ္တြင္
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား
အျပည့္အ၀ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
အဆိုပါ ဖိုရမ္တြင္
အာရွတိုက္၏
အဓိက စီးပြားေရး
အင္အားႀကီးႏုိင္ငံမ်ားျဖစ္ေသာ
တရုတ္ ၊ ဂ်ပန္၊
ကိုရီးယား၊ အိႏိၵယ ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ အာဆီယံ အဖြဲ႕၀င္ႏုိင္ငံမ်ား
အပါ အ၀င္ အာရွတိုက္မွ
ႏုိင္ငံမ်ား ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရွိရျပီး
ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ
JETRO အဖြဲ႕အစည္းႀကီးက ဦးေဆာင္လွ်က္ရွိေၾကာင္း
ATPF သို႕ ၀င္ေရာက္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏
အနာဂတ္ ကုန္သြယ္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား အေပၚ
မ်ားစြာ အက်ိဳးရွိေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ႏုိင္ငံတကာမွ သံုးသပ္ခဲ့ၾကပါသည္။
ATPF သို႕ ၀င္ေရာက္ေရး
ျမန္မာႏုိင္ငံ စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္
JETRO တို႕
အျပန္အလွန္ ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးခဲ့ၾကျပီး ျမန္မာ ႏုိင္ငံက ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လတြင္
၀င္ေရာက္ရန္
သေဘာတူညီသည္ဟု ျပန္ၾကားခဲ့ေၾကာင္း
ရန္ကုန္
JETRO ရံုးမွ သိရွိရပါသည္။
ေမွာင္ခို ကုန္သြယ္မႈ ပိုမိုၾကီးထြားလာ
ယခုအခါ ျမ၀တီ နယ္စပ္မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႕
ေန႕စဥ္ တရားမ၀င္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ိဳးစံု အစီး (၅၀)ခန္႕ ၀င္ေရာက္ေနျပီး၊
လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ
ဌာနဆုိင္ရာ မ်ားကို ျဖတ္သန္းခ လာဒ္ေငြ ေပး၍
၀င္ေရာက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
လမ္းဂိတ္တစ္ခုတြင္
သက္ဆုိင္ရာ ျပည္နယ္အဆင့္ အႀကီးအကဲတစ္ဦးကိုယ္တိုင္ ထိုင္၍
တရား၀င္လိုင္စင္ျဖင့္
ကုန္ပစၥည္းတင္ေဆာင္လာေသာ ယာဥ္မ်ားကို
အေသးစိတ္စစ္ေဆးကာ သြားလာမႈ ၾကံ့ၾကာေအာင္ ဟန္႕တားလွ်က္ရွိၿပီး
လိုင္စင္ မယူဘဲ
ေမွာင္ခို ကုန္ပစၥည္းတင္ေဆာင္လာေသာ ယာဥ္မ်ားကို ယာဥ္တစ္စီးလွ်င္
ကားႀကီး
(၃)သိန္း၊ ကားငယ္ (၁)သိန္းခြဲ ေတာင္းခံ၍ ေစလႊတ္ေပးလွ်က္ရွိေၾကာင္း။
အဆိုပါ လမ္းေၾကာတြင္ ေျပးဆြဲလွ်က္ရွိေသာ ယာဥ္မ်ားအေနျဖင့္
တရား၀င္ လိုင္စင္ ရယူထားေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို
အခ်ိန္ၾကံ့ၾကာမႈေၾကာင့္
မတင္လိုၾကဘဲ ေမွာင္ခို ပစၥည္းမ်ားကိုသာ လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္ျဖတ္သန္းခေပး၍
သယ္ေဆာင္လိုၾကေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
သို႕ျဖစ္၍ သက္ဆုိင္ရာ ျပည္နယ္၊ တိုင္း ရန္ပံုေငြမ်ားအတြက္ အေၾကာင္းျပကာ ဂိတ္ေၾကးေတာင္းခံလွ်က္ရွိေသာ လုပ္ရပ္မ်ားမွာ ဒီမိုကေရစီေခတ္တြင္ မရွိေတာ့သင့္ေၾကာင္း
၄င္းလမ္းေၾကာင္းရွိ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားက ေ၀ဖန္ေျပာၾကားေၾကာင္း
သိရွိရပါသည္။
ျမန္မာ - အိႏၵိယ နယ္စပ္တြင္ ေစ်းမ်ား ဖြင့္လွစ္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ
ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ တို႕၏ နယ္စပ္ မ်ဥ္းတေလွ်ာက္တြင္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ နယ္စပ္ေန ျပည္သူ မ်ား၏ လူေနမႈဘ၀ ျမင့္မားတိုးတက္ေစေရးအတြက္
နယ္စပ္ေစ်းမ်ား ဖြင့္လွစ္သြားရန္ စီစဥ္လွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
နယ္စပ္ေစ်းမ်ားကို နယ္စပ္မ်ဥ္းေပၚတြင္ သင့္ေတာ္သည့္ေဒသမ်ား၌
ေနရာသတ္မွတ္ၿပီး ၄င္းေဒသရွိ ေနထိုင္သူမ်ား၏ ထြက္ကုန္မ်ားကို အဆိုပါ နယ္စပ္ေစ်းတြင္ ေရာင္းခ်ခြင့္ ျပဳမည္ျဖစ္ျပီး ေရာင္းခ်ေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားအား အခြင့္အခ ေပးေဆာင္ရျခင္းမွကင္းလႊတ္ခြင့္ ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း နယ္စပ္ေစ်းစီမံခန္႕ခြဲမႈေကာ္မတီကို ႏွစ္နုိင္ငံ
ညွိႏႈိင္း၍ ခန္႕အပ္ကာ ႀကီးၾကပ္ေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတ္မွတ္ထားသည့္ နယ္စပ္ေစ်းဧရိယာအတြင္းေစ်းေရာင္းခ်ခြင့္ကို ညွိႏိႈင္းခ်က္ျဖင့္ခြင့္ျပဳ
ေပးမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံမွ အတည္ျပဳသည့္ သက္ေသခံ အေထာက္အထား ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ ပ်ံက် ေစ်းသည္မ်ားႏွင့္ ၀ယ္ယူသူမ်ားသာ နယ္စပ္ေစ်းနယ္ပယ္ အတြင္းသို႕ ၀င္ေရာက္ခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ နယ္စပ္ေစ်းမ်ားအတြင္း ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္ေပၚလာပါက ညွိႏႈိင္းေပါင္းစပ္၍ သက္ဆုိင္ရာ နုိင္ငံ၏ ဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ အတူေျဖရွင္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္ရာ၌ ႏွစ္ႏုိင္ငံသံုး ေငြေၾကး ျဖစ္ေစ ကုန္ပစၥည္း ဖလွယ္သည့္ စနစ္ျဖစ္ေစ သံုးစြဲ နိုင္ေၾကာင္း စသည့္ အခ်က္မ်ားကို အေသးစိတ္ ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ယခုကဲ့သို႕ နယ္စပ္ေစ်းမ်ားဖြင့္လွစ္ျခင္းသည္နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံမွ အတည္ျပဳသည့္ သက္ေသခံ အေထာက္အထား ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ ပ်ံက် ေစ်းသည္မ်ားႏွင့္ ၀ယ္ယူသူမ်ားသာ နယ္စပ္ေစ်းနယ္ပယ္ အတြင္းသို႕ ၀င္ေရာက္ခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ နယ္စပ္ေစ်းမ်ားအတြင္း ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္ေပၚလာပါက ညွိႏႈိင္းေပါင္းစပ္၍ သက္ဆုိင္ရာ နုိင္ငံ၏ ဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ အတူေျဖရွင္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္ရာ၌ ႏွစ္ႏုိင္ငံသံုး ေငြေၾကး ျဖစ္ေစ ကုန္ပစၥည္း ဖလွယ္သည့္ စနစ္ျဖစ္ေစ သံုးစြဲ နိုင္ေၾကာင္း စသည့္ အခ်က္မ်ားကို အေသးစိတ္ ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ယခုကဲ့သို႕ နယ္စပ္ေစ်းမ်ားဖြင့္လွစ္ျခင္းသည္နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ျခင္း
မဟုတ္သည့္အတြက္ ၄င္းနယ္စပ္ေစ်းမ်ားမွ တဆင့္ကုန္သြယ္မႈပမာဏ တိုးျမွင့္ႏုိင္ျခင္း မရွိေစကာမူ နယ္စပ္ေန ႏွစ္နုိင္ငံ ျပည္သူမ်ားအတြက္ အျပန္အလွန္ ကုန္သြယ္မႈ အေျခခံကိုမူဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္လာေစမည္
ျဖစ္ပါသည္။
Subscribe to:
Posts (Atom)